Usuwanie rys z lakieru jest satysfakcjonujące – wystarczy kilka minut, aby powierzchnia przypominała gładkie lusterko. Spójrzmy jednak prawdzie w oczy, polerowanie przeprowadzane ręcznie trwa długo i szybko wyczerpuje. Kto stosował już kiedyś polerki samochodowe, już nigdy nie wróci do pracy ręcznej. Jeśli zastanawiasz się nad takim zakupem, sprawdź, jaka polerka samochodowa będzie najlepsza.
Jak zmierzyć się z polerowaniem lakieru?
Dobra maszyna polerska to jedno z podstawowych urządzeń, jakie zapalony auto detailer powinien mieć w swoim warsztacie. Opisywany sprzęt sprawdza się jednak także u każdego innego kierowcy, który ceni perfekcyjny wygląd lakieru. Za pomocą polerki przygotujesz auto do sprzedaży albo na inną okazję, gdzie musi prezentować się nienagannie. Porządne szlifowanie warto jednak przeprowadzić regularnie na każdym samochodzie, niezależnie czy jest ku temu okazja, czy nie.
Jak zapewne wiesz, o zarysowania lakieru samochodowego nietrudno. Wystarczy szybkie mycie „po łebkach”, odśnieżanie, jazda w trudnych warunkach czy wizyta na myjni szczotkowej. Nawet zwykłe zanieczyszczenia powodują niewidoczne na pierwszy rzut oka uszkodzenia. Wszystkie te czynniki wywołują powstawanie charakterystycznych hologramów oraz matowienie lakieru samochodowego. Przywróć karoserii oryginalny wygląd – polerowanie ręczne zajmuje nawet kilka dni, dlatego warto przemyśleć zakup narzędzia takiego jak polerka samochodowa.
Polerki samochodowe – Ranking
Urządzenia dostępne w ofercie Zadbanej Bryki to sprzęty wykorzystywane przez profesjonalistów – już za ok. 400 złotych otrzymasz solidną polerkę, często z torbą do przechowywania lub dodatkowymi akcesoriami. Nasze maszyny polerskie zapewniają wygodną pracę, zarówno do polerowania samochodu, szlifowania drewna, metalu, jak i tworzyw sztucznych. Zastanówmy się wspólnie, którą z nich wybrać.
SICO Polerka elektryczna BLR 150 Dual action
369,00 złNajniższa cena oferty z 30 dni przed obniżką: 369,00 zł.
Elektryczna czy akumulatorowa polerka samochodowa?
Najpierw pomyśl, czy Twoja nowa polerka do lakieru samochodowego powinna być akumulatorowa, czy na kablu. O wiele bardziej popularne są urządzenia elektryczne i nic dziwnego – waga urządzenia bez akumulatora sprawia, że sprzęt jest łatwy w użyciu. Profesjonalna polerka samochodowa na kablu zużywa niewiele prądu i oszczędza czas oraz wysiłek płynący z fizycznej pracy z padami polerskimi. Długi kabel zapewnia komfort pracy i brak potrzeby stosowania dodatkowego przedłużacza.
Z drugiej strony polerka samochodowa akumulatorowa także ma swoje zalety:
- w zależności od modelu baterie wystarczają nawet na 40 godzin pracy;
- brak kabla umożliwia dotarcie do trudno dostępnych miejsc w karoserii;
- brak kabla oznacza też, że z polerki możesz skorzystać w dowolnym miejscu;
- świetne rozwiązanie dla amatorów, którzy polerują lakier samochodowy tylko od czasu do czasu.
Polerki rotacyjne i mimośrodowe
Na rynku znajdziesz różnorodne rodzaje polerek samochodowych do korekty lakieru – dwa podstawowe to rotacyjny i mimośrodowy. Czym się różnią?
- Polerka rotacyjna – zapewnia tradycyjny ruch obrotowy talerza. Ma prostą konstrukcję, ale skutecznie pozbywa się zarysowań. Stanowi praktyczne rozwiązanie dla osób początkujących, taka polerka najlepiej spisuje się jednak w rękach profesjonalisty, ponieważ niełatwo nią manewrować. Ważnymi zaletami maszyn tego rodzaju są niska cena oraz duża moc.
- Maszyna polerska mimośrodowa (dual action) – talerz wykonuje w tym przypadku ruch orbitalny (mimośrodowy) oraz obrót wokół własnej osi. Polerka dual action jest bezpieczniejsza i łatwiejsza w obsłudze, a jej prowadzenie nie wymaga zbyt dużej wprawy. Szczególne znaczenie ma ten sprzęt przy długotrwałej pracy – bardzo trudno o uszkodzenie powierzchni, a ruch talerza rozprowadza odpowiednio temperaturę wywołaną tarciem.
Polerki samochodowe – jaką moc wybrać?
Aby odpowiednio rozprowadzić na lakierze pastę polerską, potrzebna Ci będzie określona moc urządzenia. Dobierz ją do swoich potrzeb oraz materiału, z jakim pracujesz – na wypolerowanie drobnych rysek wystarczy polerka 1000 W. Tanią maszyną poniżej 800 W nie zdziałasz zbyt wiele – przy polerowaniu talerz będzie zwalniał lub się zatrzymywał.
Wyższa moc nada połysk grubszemu i twardszemu lakierowi. Za sprawą sprzętu z mocą ok. 2000 W nie musisz stosować sporego docisku, aby zetrzeć zniszczenia powłoki. Wówczas nadasz także karoserii głębszy kolor.
Szlifierki samochodowe – pozostałe parametry
- Wielkość dysku polerskiego – w większości maszyn dysk polerski można wymienić na element o większej lub mniejszej średnicy, znacznie lepiej jest jednak od razu wybrać model dopasowany do Twojego samochodu. Szczególnie zwróć na to uwagę przy zakupie polerki dual action, ponieważ wymiana dysku w tych sprzętach jest niemożliwa. Mniejsze dyski z powodzeniem poradzą sobie z detalami, a większe – dachem czy maską.
- Regulacja obrotów – to bardzo ważna funkcja, która ułatwi Ci panowanie nad sprzętem. Dzięki niemu dopasujesz szybkość i intensywność pracy do pasty oraz lakieru. Do delikatnych powierzchni wybierz prędkość 1000-1200 obrotów na minutę, a pozostałych zastosowań – do 2000 obrotów na minutę.
- Wygodny uchwyt – przy długotrwałej pracy komfort to podstawa. Sprawdź, czy polerka ma dodatkowy uchwyt stabilizujący, który ułatwi Ci prowadzenie narzędzia.
Nie tylko polerka – pasty i akcesoria Zadbana Bryka
Przed przystąpieniem do polerowania oprócz polerki samochodowej potrzebne są także dodatkowe nakładki (pady lub gąbki), a także kilka gradacji pasty polerskiej. Najczęściej urządzenia do pracy sprzedawane są w zestawie z polerką samochodową. Modele z oferty naszego sklepu wyposażone w pady to świetne rozwiązanie dla osób początkujących. Produkty kupisz jednak także osobno – przekonaj się, które z nich dopieszczą Twoją brykę.
FAQ
Ponieważ polerowanie jest ważne dla utrzymania błyszczącej karoserii, a szlifowanie ręczne zajmuje zbyt wiele czasu.
Rotacyjne polerki samochodowe są tańsze, ale trudniej jest nimi manewrować. Natomiast sprzęty mimośrodowe ułatwiają pracę oraz utrudniają przypadkowe uszkodzenie karoserii.
Przykładowo na zasilanie sprzętu, jego moc, liczbę obrotów czy wielkość dysku polerskiego.