Maszyny polerskie

Jeśli chcesz, by lakier Twojego samochodu wyróżniał się intensywnym, głębokim kolorem i lustrzanym blaskiem, musisz go dokładnie wypolerować. Możesz oczywiście przeprowadzić taki zabieg ręcznie, jednak to męczące i mało efektywne. Zakup polerki samochodowej elektrycznej to jedna z najlepszych inwestycji, jakie możesz podjąć, by zadbać o stan powłoki lakierniczej.

W ofercie naszego sklepu dostępne są różne rodzaje maszyn do polerowania samochodu. Jeśli jesteś początkującym adeptem sztuki auto detailingu i potrzebujesz polerki wyłącznie na własny użytek, wybierz jedną z bardziej ekonomicznych i uniwersalnych propozycji (np. polerkę rotacyjną). Z kolei profesjonalnym, doświadczonym detailerom polecamy urządzenia z troszkę wyższej półki, które oczywiście charakteryzują się lepszymi parametrami i efektywnością.

Więcej

Wyświetlanie wszystkich wyników: 8

Rodzaje maszyn polerskich samochodowych

Wszystkie dostępne w naszym sklepie urządzenia łączy jedno – to maszyny do polerowania na tarczach polerskich, czyli przystosowane do pracy z różnymi materiałami ściernymi, które usuwają defekty lakiernicze (rysy, hologramy, zmatowienia).

Polerki warsztatowe to urządzenia elektryczne, które różnią się sposobem działania. Pod tym kątem warto wymienić przynajmniej dwa rodzaje polerek – rotacyjne i dual action.

Rotacyjne polerki samochodowe

Polerki rotacyjne wykonują wyłącznie jeden ruch – obrotowy (wokół własnej osi). Dzięki dużej sile radzą sobie z poważnymi wadami lakieru, np. głębokimi rysami. To jednocześnie zaleta i wada tego urządzenia. Świetnie bowiem spisze się w pierwszej fazie pracy, natomiast na późniejszych etapach jego działanie może być zbyt inwazyjne. Dodatkowo podczas polerowania rotacyjnego wytwarza się wysoka temperatura, która może uszkodzić lakier. Dlatego prace polerskie z wykorzystaniem tego urządzenia wymagają nieco doświadczenia!

Polerki samochodowe dual action

Z kolei polerki dual action, nazywane także orbitalno-rotacyjnymi, są szczególnie polecane początkującym. Choć mogą nie poradzić sobie z głębszymi zarysowaniami, to jednak ryzyko uszkodzenia lakieru podczas pracy jest dużo mniejsze. Finalny efekt zadowala, a praca z polerką dual action uczy obchodzenia się z tego typu urządzeniem i po jakimś czasie pozwoli skorzystać z bardziej profesjonalnych maszyn.

Jak wybrać dobrą polerkę samochodową?

Dostępne w sprzedaży detalicznej polerki samochodowe różnią się ceną (niektóre są nawet kilka razy droższe niż inne). Dlaczego? Sprzęt profesjonalny będzie wyróżniał się lepszymi parametrami, co musi odpowiednio więcej kosztować. Aby jednak wybrać właściwie, niezależnie od wielkości budżetu, warto zwrócić uwagę na kilka cech dobrej maszyny polerskiej!

  • Odpowiednia waga polerki samochodowej. Polerowanie to proces wieloetapowy, rozłożony w czasie. Jeśli urządzenie będzie zbyt ciężkie, można zapomnieć o komforcie pracy. Z kolei polerka za lekka może być mniej efektywna. Jakie wartości są optymalne? Między 2 a 3 kg!
  • „Łagodny start” i regulacja obrotów. Spowolnione obroty po uruchomieniu polerki pozwolą dobrze rozprowadzić pastę (bez rozrzucenia jej dookoła) i płynnie przejść do polerowania właściwego. Dzięki regulacji obrotów można dobrać optymalny ich zakres do konkretnego  etapu pracy.
  • Możliwości montażowe głowic. Jeśli urządzenie umożliwia montaż zarówno małych, jak i dużych głowic, to można mieć pewność, że praca będzie sprawna i komfortowa, niezależnie od wielkości polerowanego elementu.
  • Duża moc silnika. Warto kupić polerkę warsztatową o podwyższonej mocy silnika (minimum to 800 W) – wtedy zwiększa się wydajność urządzenia, a spadają nakłady potrzebnych sił, energii i czasu.