Podwozie to najbardziej narażony na korozję element samochodu. To do podwozia przyklejają się zabrudzenia, błoto, śnieg. To podwozie jest nieustannie wystawione na działanie wilgoci, a w zimie także soli drogowej czy piasku. Dodatkowo uskakujące spod kół kamienie czy żwir odbijają się od podwozia i tworzą tym samym niewielkie rysy, pęknięcia, ubytki. W tych miejscach, jeśli się ich odpowiednio nie zabezpieczy, pojawi się rdza.

Więcej

Wyświetlanie 1–12 z 19 wyników

Środki do konserwacji podwozia

Z czasem korozja zaczyna się rozszerzać i może doprowadzić nawet do zniszczenia całego elementu. Skorodowane podwozie zrobi się słabe, kruche, wręcz niebezpieczne. Dlatego tak ważna jest okresowa konserwacja podwozia za pomocą preparatów typu „baranek”. Prace te można przeprowadzać samodzielnie. Dobry środek do konserwacji podwozia nie tylko je zabezpieczy, ale także wygłuszy i ochroni przed kolejnymi defektami.

Środek do konserwacji podwozia na pędzel

Pierwszym rodzajem środków do konserwacji podwozia są preparaty do malowania pędzlem – np. marki BOLL. Po uprzednim przygotowaniu podwozia wystarczy nanieść tego typu środek na pędzel i dokładnie pomalować całą powierzchnię, tworząc powłokę o odpowiedniej grubości (zazwyczaj ok. 2 – 4 mm). Warto odczekać dobę, aż powłoka utwardzi się i trwale połączy z podwoziem. Po upływie tego czasu pojazd jest już gotowy do użytku.

Środek do konserwacji podwozia w sprayu

Preparaty w sprayu to najchętniej wybierane środki do konserwacji podwozia. Te popularne „baranki” tworzone są zazwyczaj na bazie bitumicznej i kauczukowej. Tworzą powłokę elastyczną, która nie przepuszcza wilgoci, chroni przed niską temperaturą i uniemożliwia tworzenie się ubytków na skutek uderzeń kamieni. Preparat wystarczy dokładnie rozpylić na całej zabezpieczanej powierzchni. Nie wolno kierować jego strumienia go w stronę silnika, skrzyni biegów czy układu wydechowego.

Środek do konserwacji podwozia do pistoletu

„Baranki” do konserwacji podwozia nakłada się także pod ciśnieniem – za pomocą specjalnego pistoletu z dodatkowym wężykiem i regulacją. Niektóre preparaty, np. środek do konserwacji podwozia BOLL czy Sika® są sprzedawane w praktycznych zestawach z pistoletem. Akcesoria i aplikatory do nanoszenia środków konserwujących można także kupić osobno.

Konserwacja podwozia krok po kroku:

1. Dokładnie umyj i osusz podwozie

Musisz w tym celu dysponować kanałem lub choćby podnośnikiem i myjką ciśnieniową. Alternatywą dla samodzielnego mycia podwozia jest skorzystanie z profesjonalnej usługi. Także coraz więcej myjni samoobsługowych oferuje stanowisko do tego typu prac.

2. Usuń już istniejącą rdzę

Gdy podwozie już będzie czyste, dokładnie skontroluj stan blachy. Zlokalizuj wszystkie rdzawe ogniska i usuń je. Możesz wspomóc się odrdzewiaczem, szczotką drucianą czy szlifierką. Oczyszczone miejsce spryskaj neutralizatorem rdzy.

3. Przygotuj powierzchnię – musi być czysta, sucha i odtłuszczona

Przetrzyj podwozie odtłuszczaczem, wydmuchaj ewentualną wilgoć ze szczelin, zabezpiecz układ wydechowy, hamulce i wahacze.

4. Nałóż wybrany środek do konserwacji podwozia

W zależności od wybranego preparatu użyj pędzla lub pistoletu. Wcześniej zapoznaj się z instrukcją i informacjami, jakie zamieścił na opakowaniu producent. Rozprowadź środek dokładnie na całej powierzchni.