Jak stosować płukankę do silnika?
TEC 2000 Engine Flush należy stosować podczas standardowej wymiany oleju. Płukanie silnika jest bardzo ważną czynnością pielęgnacyjną – zarówno w przypadku samochodów, jak i motocykli. Pamiętaj, że czysty silnik to większa moc, mniejsze spalanie i ogólne poprawienie wydajności pracy. Silnik jest sercem każdego pojazdu, warto o niego dbać. Stosowanie płukanki do silnika nie jest skomplikowane. Jeżeli jesteś w stanie wymienić samodzielnie olej w samochodzie – dodanie do tej procedury płukanki silnika będzie jedynie formalnością.
Rozgrzej silnik do osiągnięcia temperatury płynu chłodniczego ~60°C,
Wyłącz silnik,
Odkręć korek wlewu oleju i wlej preparat do silnika, 375 ml na 4-5 litrów oleju silnikowego,
Zakręć korek wlewu oleju,
Odpal silnik i pozostaw go na wolnych obrotach na ~15 min,
- Uwaga: Pozostaw samochód na prywatnej posesji, lub w dobrze wentylowanym pomieszczeniu.
- Uwaga: W przypadku podejrzenia, że w silniku znajduje się duża ilość nagaru, silnik przejawia podwyższone dymienie, zużywa ponad 1 litr oleju na 1000km proces płukania można wydłużyć do ok. 25-30 min.
Zgaś silnik, odkręć filtr oleju, spuść zużyty olej z płukanką.
Zamontuj nowy filtr oleju oraz wlej nowy olej silnikowy do odpowiedniego poziomu.
Uruchom silnik na około 30 sekund, zgaś silnik, następnie skontroluj poziom oleju i uzupełnij go do odpowiedniego stanu.
Unikalna kombinacja pozwala na stosowanie preparatu we wszystkich silnikach spalinowych – benzynowych, diesla oraz zasilanych gazem. Operacja jest całkowicie bezpieczna dla silnika.
Czym jest płukanka do silnika TEC2000?
TEC 2000 Engine Flush płukanka do silnika jest kompozycją bazy węglowodorowej (niechlorowanej), dwóch rodzajów rozpuszczalników oraz dwóch preparatów smarnych. Nie zawiera ona nafty i oleju. Płukana silnika TEC2000 jest jednym z pierwszych i nielicznych preparatów w którym zrezygnowano z Chlorowanych Węglowodorów – co oznacza brak szkodliwych oparów podczas pracy preparatu i czystsze środowisko.
Płukanka silnika TEC 2000 Engine Flush jest uznawana za jeden z najbardziej skutecznych preparatów do czyszczenia wnętrza silnika. Jest bardzo łatwa w użyciu w dowolnych warunkach. Formuła płukanki do silnika TEC 2000 Engine Flush jest obecna na światowym rynku od ponad 20 lat i cieszy się doskonałą opinią wśród klientów profesjonalnie zajmujących się rynkiem motoryzacyjnym.
Kiedy zastosować płukankę do silnika?
kiedy silnik spala olej,
pojazd wydmuchuje ciemny lub niebieski dym,
- Jeśli silnik spala olej i efektem tego jest ciemny lub niebieski dym to znaczy, że pierścienie mają opór w pracy i nie dotykają ścian cylindra w efekcie przepuszczają olej do komory spalania,
olej wylatuje przez odmę,
olej nie był wymieniany przez ostatnie 15 tys. km,
olej jest starszy niż 12 miesięcy,
auto jeździło w większości po mieście,
kupiłeś auto lub silnik i nie znasz jego historii,
występuje niska lub nierówna kompresja,
- Jeśli silnik ma problem z rozruchem, może to oznaczać, że pierścienie uległy zapieczeniu przez nagar i zatrzymały się w rowkach pierścieniowych. Podczas pracy silnika ciśnienie w komorze spalania przedostaje się do dolnej części tłoka obniża kompresję w komorze spalania i wydmuchuje olej. Istnieje też możliwość, że pierścienie uległy mechanicznemu uszkodzeniu, zdarza się to 1 na 10 przypadków.
słychać popychacze zaworowe,
widzisz zapieczone pierścienie,
odczuwasz spadek mocy silnika,
wystąpi niepełna sprawność magistrali olejowej,
występuje problem z poborem oleju,
- Duża ilość zanieczyszczeń, w tym nagaru może negatywnie wpłynąć na przepustowość kanalików olejowych. Prowadzi to do ograniczenia ilości przepływającego oleju – taka sytuacja jest niebezpieczna nie tylko dla silnika, ale również dla turbosprężarki.