Podstawowe cechy przyrządu:
- rodzaj sondy pomiarowej: sonda wbudowana;
- pomiar na blachach stalowych, stalowych ocynkowanych i aluminiowych;
- rozdzielczość pomiaru: 10µm;
- zakres pomiaru (grubość lakieru): 0µm do 2000µm;
- funkcja ASYSTENT POMIARU®;
- kalibracja miernika – płytka do zerowania (kalibracji) jest w zestawie;
- podświetlanie wyświetlacza LCD;
- automatyczne wyłączenie miernika po dłuższej bezczynności;
- zasilanie: dwie baterie alkaliczne R3 (AAA);
- klawiatura poliwęglanowa;
- 2 języki: polski, angielski.
Funkcja ASYSTENT POMIARU®
Funkcja podpowiada oceniającemu samochód czy miał on naprawy blacharsko-lakiernicze.
Podczas dokonywania pomiarów miernik sygnalizuje za pomocą diody LED :
- dioda nie świeci – lakier prawidłowy
- dioda pulsuje – druga warstwa lakieru
- dioda świeci – szpachla
Należy zaznaczyć, że funkcja ASYSTENT POMIARU® ma jedynie pomóc w interpretacji pomiarów, nie może ona być podstawą do jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy samochód miał naprawy blacharsko-lakiernicze.
Funkcja kalibracji
- prosta kalibracja
- płytka w zestawie
Funkcja kalibracji – zerowania sprawia, że miernik będzie mierzył poprawnie w każdych warunkach, nawet po kilku latach użytkowania.
Przed pomiarami możesz miernik skalibrować i być pewnym, że pomiary będą prawidłowe.
Miernik posiada kompensację dzięki, temu automatycznie kalibruje się, ale dokładna kalibracja możliwa jest zawsze za pomocą płytki kalibracyjnej.
Kalibracja + płytki kalibracyjne
- w miarę zużycia sondy (ścierania się) dzięki tej funkcji skompensujesz jej zużycie, Twoje pomiary nadal będą prawidłowe;
- naturalne starzenie elementów elektronicznych po jakimś czasie może spowodować błąd pomiarowy, który skorygujesz dzięki funkcji kalibracji i dołączonej płytki;
- duże zmiany temperatury mogą powodować błąd pomiarowy, który również skorygujesz dzięki funkcji kalibracji;
- to właśnie dzięki funkcji kalibracji wiesz czy Twój miernik mierzy poprawnie, a gdy odchyłka będzie duża to możesz ten błąd pomiarowy zlikwidować.