Ścierki, mikrofibry, ręczniki, rękawice i gąbki to podstawowe wyposażenie właściciela samochodu, który postanawia o niego samodzielnie zadbać i ultraważne akcesorium każdego detailera. Możesz powiedzieć: co za różnica, jaka to mikrofibra? Detailing jest jednak procesem, w którym wszystko ma znaczenie! Poza właściwą techniką i odpowiednimi preparatami liczy się też to, czym się je nakłada. Dobrze dobrana mikrofibra do auta może zmaksymalizować efekty – ważna jest jej jakość oraz odpowiednia gramatura i rodzaj splotu. Niemal każdy detailingowy zabieg wymaga innego rodzaju mikrofibry.

Więcej

Wyświetlanie jednego wyniku

Jakość mikrofibry do samochodu ma ogromne znaczenie – jeśli użyjesz niewłaściwej, porządne dotarcie wosku może być niemożliwe, po aplikacji środków typu quick detailer mogą pojawić się smugi, a po osuszeniu samochodu ręcznikiem do lakieru mogą się przyczepić włókna. W naszym sklepie znajdziesz wyłącznie profesjonalne ręczniki samochodowe, ściereczki, rękawice z mikrofibry i nie tylko!

Ręczniki samochodowe – jakie wybrać?

Czy w ogóle ręczniki samochodowe są Ci potrzebne? Tak – samochodu po myciu nie powinno zostawiać się do wyschnięcia. W przeciwnym razie twarda woda może pozostawić na lakierze nieestetyczne ślady (tzw. water spoty) i zacieki. Powinieneś więc używać dobrych ręczników samochodowych z mikrofibry, ale we właściwy sposób.

Samochodu nie należy wycierać – mikrofibrę trzeba rozłożyć na karoserii i delikatnie ściągać w dół, tak aby woda została wchłonięta przez włókna ręcznika.

Ze względu na funkcje, jakie mają pełnić ręczniki samochodowe do osuszania, warto wybrać modele o dużym rozmiarze i wysokiej gramaturze – takie są puszyste i doskonale wchłaniają wodę. To wszystkie ręczniki samochodowe typu „fluffy” czy „puffy” (np. waxPRO czy ADBL).

Ścierki z mikrofibry do samochodu – czym się różnią?

Oczywiście na pierwszy rzut oka będzie to rozmiar i kolor, natomiast skupmy się na znacznie ważniejszych aspektach.

  • Gramatura – wyrażana w gramach na m², przekłada się na liczbę włókien tkaniny przypadającą na m² jej powierzchni. Im wyższa gramatura, tym cięższa, grubsza i bardziej puszysta mikrofibra. Grube mikrofibry do auta (zwykle powyżej 500 g/m²) służą do osuszania, docierania wosków i past polerskich oraz do aplikacji preparatów typu quick detailer. Cieńsze zazwyczaj wykorzystuje się do odtłuszczania lakieru, czyszczenia szyb i tapicerki, renowacji plastików czy aplikacji powłok ceramicznych w samochodzie.
  • Rodzaj splotu – czyli w jaki sposób zostały splecione włókna mikrofibry do auta. Niektóre z nich mają włosie długie i pionowe (sprawdzają się np. do docierania), splot innych jest zawinięty (dzięki czemu nie pozostawiają smug). Wyróżnia się też mikrofibry do auta o strukturze wafla (dobrze wchłaniają zabrudzenia) oraz gładkie (do docierania na sucho np. szyb samochodowych).
  • Rodzaj obszycia ścierki z mikrofibry do samochodu – ma głównie znaczenie przy pracach związanych z korektą lakieru i tu dobrze sprawdzają się obszycia mikrofibrowe lub satynowe (miękkie i delikatne) lub ściereczki, które nie są w ogóle obszyte. Niektóre mikrofibry do auta są obszyte zwykłą nicią – ta może zarysować lakier, ale lubi się też strzępić, co jest niewygodne.